30 Ağustos 2014 Cumartesi

bayatlamayan pogaça

Herkese merhaba!
Yoğun bir günün sonunda, kendini yatağına devirmek gibisi yok :) Bugün yaptığım alışverişten sonra, hala yerimden kalkamıyorum. Önümüzdeki en az 2 ay alışveriş sözcüğünü bile duymak istemiyorum (desem de inanmayın :) İki tane çok yakın dostumun düğünü var da üzerinize afiyet :) Bununla ilgili post pek yakında sizlerle :)

Gelelim asıl konuya :) Yarın günlerden pazar ve kahvaltısıyla meşhurdur kendisi :) Bu nedenle size, şu zamana kadar yaptığım en harika poğaçayı takdim edeceğim efenim :) Kendisinin adı, başlıkta da gördüğünüz üzere, bayatlamayan poğaça. Gerçekten de bu poğaça bayatlamıyor ve yumuşacık oluyor :) Bizzat test ettim, onayladım :) Yarın sabah; eşinizle dostunuzla ya da çocuklarınızla yapacağınız kahvaltıda, masanızı süslemesi için, hemen reçetesini veriyorum :) :



REÇETE

Hamuru için:

1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı ılık su
1 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı tuz (1,5 ya da 2 tatlı kaşığı koymanız daha iyi olur çünkü bu şekilde biraz tuzsuz oluyor)
1 yemek kaşığı şeker
1 adet yumurta
Un (kulak memesi kıvamına gelene kadar)

Üzeri için:

1 adet yumurtanın sarısı
Çörek otu ya da susam

Yapılışı:

Bir kabın içine ılık suyu dökelim ve içerisinde maya ile şekeri eriterek mayanın kabarmasını, göz göz olmasını bekleyelim. Sıvı yağı, yoğurdu, yumurtayı, tuzu ve unu ekleyelim. Hamuru kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuralım. Hamur kabının kapağını kapatarak, kalın bir örtü ile sıcak kalmasını sağlayacak şekilde, saralım ve yarım saat ile bir saat arasında hamuru dinlendirelim (ben yarım saat dinlendirdim ve harika kabarmıştı). Hamurumuz kabardığında dilediğimiz gibi şekil vererek üzerine yumurta sarısı sürelim. Susam/çörek otunu serpelim. Dilerseniz içine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz. Önceden ısıtılmış 185 derece fırında pişirelim. 


Beğeneceğinize eminim. Şimdiden afiyet olsun ve mutlu pazarlar 

5 yorum:

  1. Poğacalar çok güzel görünüyor. En kısa zamanda deneyeceğim. Blogunu takibe aldım. Bana da beklerim:) Sevgiler...
    http://kozmokitap.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. looks nice :)

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilüfer Akdemir; teşekkürler yorum için evet denemenizi tavsiye ederim bende takipteyim :)

      Andystyle; thanks :)

      Sil
  3. That looks delicious :)

    YanıtlaSil